dijous, 16 de maig del 2013

"Xai Pigallat"

Xai Pigallat, és una empresa que es dedica a comercialitzar carn de xai de llet de raça Ripollesa, de tal manera que estableixen una connexió directe amb el pastor.

L'idea de crear aquesta empresa, sorgeix del projecte de final de carrera de l'Anna Carabús. L'Anna va realitzar la carrera d'Enginyeria Tècnica Agrícola, a la Universitat de Girona, on tal com us he esmentat va realitzar el treball de fi de carrera, que actualment és sens dubte, una part important de la seva vida. 

L'empresa actual, està formada (jurídicament), per l'Anna (Enginyera Agrònoma  i en Pere Carabús (pàges i ramader). Per altra banda sens dubte, l'empresa compta amb més d'un proveïdor de carn, per tal de desenvolupar el que seria la seva activitat clau. 

Xai Pigallat, es mou sobre tres pilars, que han creat per l'empresa. 

En primer lloc, hi és la clau del "país" (Catalunya), ja que "Xai Pigallat", sols treballa amb especies autòctones, com és el cas de Ovella Ripollesa i la Cabra Rasquera. 

De seguit, el segon pilar, esdevindria la qualitat del producte, en aquest cas, de la carn de be o de cabra; aquest pilar, es treballa traient a pasturar el bestiar diàriament. 

I com no, finalment "Xai Pigallat" pretén procurar per el benestar o la qualitat de vida del pastor, els quals estan compromesos amb el territori on treballen, i el més important, en qualsevol ocupació, la felicitat laboral

La comanda mínima de xai, és mitja canal; i la de cabrit, sencera, la qual inclou costelles, mitjanes, espatlla, cuixa, cap, coll, cua, fetge i brasons. La tall sempre la trobarem tallada a mà, i envasades al buit, al gust del client. 

Desprès d'aquesta "breu" presentació, del fantàstic projecte de "Xai Pigallat", entraríem en dades molt genèriques. Un 44% del total de consumidors de carn a Catalunya, opten o prefereixen la carn fresca, i per tant el producte en qüestió. Durant tot l'any, trobaríem èpoques, on la consumició de carn és molt superior a la mitjana anual, aquest són els casos de Setmana Sant, i Nadal. Amb aquests parell de dades, podem concloure, que "Xai Pigallat", té un clar mercat per a explotar. 


Ovella Ripollesa
Aquest mercat de consumidors el varen concentrar en "llars", les quals estan compostes per famílies, unes famílies que si es plantegen comprar el producte de "Xai Pigallat". Per tant, realitzant aquest matxembrat de conceptes, i en varen formar el concepte de "llars innovadores", i aquestes les varen dividir en dos grups: 
- Llars formades per joves i/o families de pocs membres, els quals prioritzarien, la innovació del producte, la salut del mateix i el valor afegit que pot aportat.
- Llars amb adults i amb pocs fills prioritzarien, la qualitat i la diatètica, i com és obvi la proximitat del producte. 

Però i la competència? És per això, que abans de constituir-se com a societat, varen desenvolupar un extens anàlisi de competència. Una anàlisis de la competència directament o indirectament lligada al preu.

És per això que varen dissenyar una bona política del producte en si. El producte en si, és un producte de qualitat, de raça catalana, de xai de llet i de pastura diària. Qui ho desenvolupa parcialment? Doncs l'ANCRI, l'Associació Nacional de Criadors d'Ovi de Raça Ripollessa. I el com, la carn s'envasa al buit i està llest per distribuir-lo. 

El producte de "Xai Pigallat" es distribueix principalment a les comarques de la província de Girona, i a les de Barcelona. El consumidor, pot realitzar la comanda com a molt tard el dimecres d'una setmana, i es rebrà durant el divendres o el mateix dissabte per el matí. 


Durant aquest temps, l'empresa ha anat realitzant una extensa tasca de comunicació, ja sigui en la mateixa assistència a fires o festes d'alimentació, o la publicitat bàsica, com la que podem escoltar a Ràdio Flaixbac o a l'emissora de la Ràdio Ser de Girona. Alhora podem haver vist el producte, en espais de TV3, com en els programes de "la Cuina de l'Isma" o en l'apartat de "Divendres" de negocis d'èxit, presentat per en Pau García-Milà. 

Amb tot això explicat, els membres de l'empresa, tenen un munt d'idees innovadores per el producte de "Xai Pigallat", idees que tant de bo es duguin a terme, idees que permetran fer escalable a la realitat aquesta empresa gironina. Idees com la de carn elaborada, o com la de distribuir el producte, en supermercats; alhora aconseguir una restauració catalana de qualitat; i com és obvi, entre molt altres objectiu, obrir nous mercats.

Primer de tot, agrair a l'Anna Carabús (fundadora de "Xai Pigallat"), per donar-me tanta informació bàsica de l'empresa, per tal de realitzar un humil post en aquest Bloc. I per altra banda exposar la meva opinió sobre el projecte: simplement veure projectes així, tant ben dissenyats des d'uns inicis (recordo que "Xai Pigallat" fou el projecte de final de carrera, de la seva creadora), i la persistència en la seva idea inicial, la qual la duta a dur-la a terme i fer-ne d'una de les seves passions, part de la seva vida. Tant de bo, aquest exemple com molts d'altres ens fessin veure que no tant és tant difícil  i que amb ganes i il·lusió, ens en podem sortir (personalment i professionalment), l'exemple de l'Anna, seria un dels exemples que m'agradaria seguir, per tal de tenir una idea prou bona, per tal de dur-la a la realitat, i qui sap (o potser és somniar massa i tot), guanyar-me alguns "calerons". Des d'aquí et dono ànims i l'agraïment de donar l'opció a conèixer i a aprendre!

Gràcies a tots i a totes!


Post realitzat a partir de:
Xai Pigallat 
- Presentació PPT de "Xai Pigallat" a la UdG
- Annexos del projecte de final de carrera de l'Anna Carabús 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada