dijous, 9 de gener del 2014

Canvi de rumb


Pocs minuts i fins i tot segons, abans de començar a escriure aquest post, he estat a punt d’obrir un nou bloc...
      -      Un altre bloc, Pau? - deureu pensar alguns... 
Doncs si... trobava i trobo la necessitat de treballar en un projecte que tinc en ment ja des de fa temps... com alguns ja sabeu (si seguiu el meu Twitter...) la idea mare del nou projecte és: “Perdre la por, a que ens robin les idees...”; és per això, que malgrat per alguns, la idea sigui prou bona, al igual que esbojarrada o senzilla i sense cap mena de contingut, intentaré “tractar-me” d’aquesta “por social” que des de fa un parell d’anys llargs, vaig detectar-la, com un metge fa amb una malaltia qualsevol.

Per a mi, que al llarg de la vida, m’agradaria i m’ompliria de joia emprendre quelcom que fos útil i que per suposat se’n treies alguna mena de benefici, ja fos material, immaterial i qui sap si és somniar massa i dir que ja seria la “bomba”, que se’n treies algun benefici econòmic (t’imagines?), m’agradaria treure’m de sobre aquesta “por social” que jo anomeno, per tal d’aconseguir emprendre quelcom gran, i les coses grans, no s’aconsegueixen sols, les coses grans de veritat, s’aconsegueixen creant vincles i fent xarxa, i un dels apartats que m’agradaria treballar, és el de les idees. “Material” que es necessitat sempre, per tal d’emprendre quelcom.

Després d’aquest “rotlle” (com diria l’Artur Mas del Polònia de TV3), intentaré perdre aquest sentiment, que jo anomeno “por”, d’alguna manera diferent, i malgrat sembli molt senzill... escriure de tu mateix en públic i expressar idees, conceptes, reflexions, que en un principi no esmentaries a la xarxa, però per tal d’iniciar el projecte que tinc en ment, si més no a dissenyar-lo, hauria d’haver superat aquesta “por” a que les meves idees siguin a la llarga copiades...
-         Com si fos un crack el “tiu”... – deureu pensar altre vegada...
No és així, però quan tens una, dues, tres idees, ... l’EverNote ple d’idees i imatges... fulls de llibreta sencers plenes d’idees, sempre tens aquesta “por” a que algú te les pugui copiar. Malgrat aquestes idees puguin ser el més nefast del món... però són teves i per aquest orgull del dir interior “Són meves, i les he tingut jo”, no els hi expliques a ningú.

Pot arribar a semblar bastant abstracte, però de segur que qui mai ha tingut una idea de negoci, prou bona per ell/a mateix/a, li fa cert respecte, el simplement comentar-li el model de negoci d’aquella idea.

Si enteneu un xic el nou rumb que agafarà aquest bloc, entendreu que el primer objectiu no està assolit, i mai ho estarà, sempre hi ha temps per aprendre de projectes innovadors sorgits de persones amb gran empenta per tirar endavant la seva idea, que molt probablement va sorgir d’una tarda estirat al sofà de casa, o passejant pel carrer i anant a comprar a la plaça del poble. En aquest bloc, sempre hi haurà espai per algun nou post, de projectes, que són una passada!

Ara el bloc de #unmónperaemprendre girarà entorn a la idea mare d’un projecte que tinc en ment, bé... també té quatre notes al EverNote, i una pàgina i mitja a la meva llibreta. Per tant els següents post’s aniran amb la idea mare: “Perdre la por, a que ens robin les idees...”.

I recordeu, en cada post, intentaré treure a la llum més parts del projecte, i així no ser hipòcrita, i perdre la por. I això si, cada idea és important!

Fins ben aviat, i com sempre... #SomHi família!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada