diumenge, 12 de gener del 2014

"Creativitat i emprenedoria cap a la felicitat: Xavier Verdaguer"

Conferencia d’en Xavier Verdaguer, al anterior “TEDx Pla de la Calma”, celebrat a Vic, el 29 de novembre del 2012.

Després de la selecció de “Frases per a pensar”, hi ha un text (breu... ). Gaudiu del vídeo!


Frases per a pensar de l'anterior vídeo (Ei!! Que no hi són pas totes!! Penseu-hi també!!)


              "Hi ha gent tant pobre, que només té diners"


                                                                                        "Hem de parlar molt menys, i escoltar molt més"


               “La creativitat funciona molt millor, quan fem el que realment ens agrada fer”


                                      “Aquest, possiblement ara és un molt bon lloc per a emprendre, 
                                                             i estem en el millor moment de la història per a emprendre”


                                     “Lloc adequat, i en el moment adequat”


                                                                                                                              “Tots podem tenir idees”
                                                        

                              “Tots podem ser creatius”


             “Si tens una bona idea, el que has de fer, és explicar-la a tothom”


                                                                                                  “No les explicava, per por a que me les copiessin”


                   “Si tens una idea i no l’expliques a ningú, segurament es quedarà sempre més en una idea”


                                              “La veritable raó de la humanitat és ser feliços”


             “Tenir somnis, i lluitar per convertir-los en realitat, d’això va ser emprenedor”
                    

                                             “Tingueu somnis”


                                                                                    “Sortiu de la zona de confort”


                        “Us complementeu amb algú altre, coopereu i sumeu amb altre gent”


“Sempre s’ha d’aprendre”


Així que ja ho sabeu, tots podem tenir idees, i tots podem emprendre. Pot semblar senzill i fins i tot divertit utilitzar la paraula "emprendre", pots arribar a veure persones que l'utilitzen com a una moda més, però si entenem el significat d’emprendre, veurem que és una paraula important com mil d’altres, i que tenen i poden arribar a tenir un valor molt especial per a cadascú.

Com vaig dir, en cada post, aniré deixant pistes i més pistes (sense assenyalar-les... jeje) sobre el projecte en ment... i aquest no se’n escapa.

El cas d’aquest vídeo que he penjat, és que al cap d’un mes i poc d’haver tingut la idea base, cercant i cercant per la xarxa el passat mes d’Agost, em vaig trobar aquest d’en Xavier Verdaguer, una conferència al passat “TEDx Pla de la Calma” (celebrat a Vic, el 29 de novembre del 2012, ja en fa de temps...), i la sorpresa, a part de l’entusiasme al sentir tota la xerrada, fou que la idea mare es reflectia totalment amb el que deia en Xavier Verdaguer.

Com a frase en que em veia reflectit fou la de “No les explicava (les idees), per por a que me les copiessin”, el meu cervell va fer un bot d’alegria dient-me a mi mateix: Coi! No ets boig, algú altre també li passa...!; entre frase i frase, em vaig anar envalentint amb la idea de la llibreta, i al acabar el vídeo (malgrat duri uns 14 minuts, entre parar-lo, apuntar coses a la llibreta, i tornar a engegar-lo, tirar enrere, apuntar, engegar-lo,...) en el qual potser m’hi vaig passar una bona mitja horeta, la idea, que ocupava màxim dues línies, ja havia ocupat una pàgina i mitja. Malgrat el meu entusiasme d’aquella tarda d’Agost, en l’haver engreixat aquella idea... no em vaig atrevir ni a fer una piulada en honor al fet explicat, i altre vegada, tornem a la “por” que vaig presentar en l’anterior post.

Més o menys, ja es pot identificar el “problema” detectat per tal de tenir la idea que el solucioni. El “problema”, que jo vaig identificar, i segueixo convençut que existeix, és el que jo anomeno, la “por social” en tenir una idea i no comentar-la per por a que la copiïn o simplement que et neguin la possibilitat a que pugui rutllar. És un error, ja que compartint les idees, és poden engreixar, de més bones idees, i crear un projecte d’allò més bo i productiu.

Amb això, crec que ja he donat la pista del post necessària, tot i que durant el vídeo, s’hi veuen reflectides, bastantes característiques de la idea actual, així que ja aniré escrivint més i més post’s per tal d’anar perdent aquesta “por”, i començar el projecte en si, intentant posar en pràctica l’objectiu del mateix.

Acabo ja d’escriure, tant sols acabar demanant-vos que si podeu i voleu, penseu en les magnífiques frases que m’he permès seleccionar del vídeo, i tant de bo en almenys una o dues, ens poguem identificar i posar-la en pràctica!!

Acabar amb un bon... #SomHi família, “Tots podem tenir idees” (i les tenim!! A apuntar-les!!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada